Saturday, June 18, 2011

perjalanan dalam keadaan sakit...

Pertama kali terima kasih allah telah memberi nyawa untuk hidup di muka bumi pinjaman dari NYA ni...

Apabila sakit diberi oleh allah banyak dapat berfikir tarbiyyah ini adalah sukar...
rupanya banyak kesilapan telah di lakukan semasa diri ini sihat, diri ini merupakan pinjaman daripada allah swt. banyak nye aku lalai dalam kehidupan ini.

walaupun berada dalam satu kumpulan besar, tetapi time sihat kita lalai dalam perjuagan apa maknanye, baik jadi "tahit" fikir ini lahir dalam keadaan diri sakit.
rupanya semasa sakit ini banyak benda kita boleh buat, kuat kan diri untuk membuktikan wala kepada pimpinaan, pertarbiyyahan diri dalam gerakan.

walaupun duduk dalam majlis yang hebat itu dan diri sakit, masih lupa lagi kepada allah swt.
allah maha pemurah dan masih memberi peluang lagi, jika allah nk tunjuk kuasa nye malam tu jugak kemalangan ke. tetapi allah masih memberi peluang untuk kita meninsafi dosa kita kepada allah... wahai sahabat pintu taubat masih terbuka untuk kita.

lebih penting jika kita berada dalam gerakan islam amalan yang sia-sia ni amat tidak berguna. kalau boleh terus buang dalam diri kita. Diri ini bersyukur allah telah turun kesakitan ini kepada aku pada masa yang sama aku dapat melaksana kan tugas sebagai ahli gerakan islam.

insyallah dengan apa yang berlaku kepada aku ini dapat memperkuatkan pegangan ku kepada allah... insyallah ujian sebenar masih belum timbul... allah huaakbat...

1 comment: