Monday, February 14, 2011

TEA O vs AIR BUAH


Kanak menjadi Remaja, Remaja menjadi Dewasa, Dewasa menjadi Tua, MATI
lumrah kehidupan yg allah tentu kan kepada umat nye jikalau panjang umur
kita semua akan melalui perubahan kehidupan ini.


Ada satu cerita yang ingin ku tuliskan, dimana first time aku keluar makan kt luar masa tu budak-budak lagi umur berapa entah aku dh lupa, pada malam tu abg aku cuti sem jadi dia ajak aku makan kt luar nk belanje... biasa lh belajar kt luar kelantan dan dapat pegang duit sendiri konon lh...

Jadi pada malam tu aku keluar lh nga abg aku, pelayan pun datang kat aku nk ambil oder,
minum bag... makan bang
Abg aku tanya la aku nk minum apa ?
Aku senyap je tak tahu nk oder apa, x biasa katakan...
Dia tanya lagi...
Aku pun mudah oder la air tea o ais
hahahaha gelak nya abg aku...
Bakpo plk gelak ? lama tu
Oder la yang mahal skt aku nk belanje ni...
Aku malu sgt,aku ni jenis pemalu
Aku pun senyap jeee
Abg aku pun tolong oder kt aku...
Apa dia oder... nk tahu...
Air milo, mahal ckt kut pada tea o ais....
Aku senyap je...
Makanan pun dia tolong oder kt aku...
Aku makan je...

Masuk oder dia... nk tahu apa menu dia ?
Air carrot susu nga sup daging
Kalu x silap la
Keluar air liur aku tengok...
Dia pun gelak lagi...

untung buat mari make mu ni...
hahahahaha

Cerita lama...


Baru-baru ni cerita berulang lebih kurang nak sama dan dekat-dekat la
Pada malam tu aku ajak la mamat ni keluar minum hajat nk belanje la
Kawan-Kawan kata kan...

Pertama aku msg kt dia jom keluar minum, tak sampai 2 minit dia call

A guano boleh ko ?
Q beres boh... kat mano...?
A pantai timur, beres ko ?
Q beres boh... kawe nk g dh...
A jumpa sn la...

Umur kawan aku ni muda lagi la... kalu beza umur juah aku la...
Pilih la table... duk dekat kt tv nk tgk bola malam tu livepoor vs mu kut...

oder bang ?
sayu-sayu dengar sambil duk borak-borak

aku pun jawap
oder-oder cepat la lambat dh ni
yang pertama kawan aku
Dia dua orang

wat mari tea o limau beam nga tea o beam...
tambah 2 air buah timun susu nga sige beam

Kedai pantai timur blh la ckp mcm tu...

Sampai air... aku pun gelak
Puak mu ni sama nga aku kecik dulu keluar make nga abg aku...
hahahahaha

biasalah keluar makan nga budak...

habisssss......

No comments:

Post a Comment