Wednesday, March 30, 2011

jelajah @ terjah ???

barisan pakatan

dari hadapan : haniz (PERAK), zahid (MELAKA), DAUS (k)(JOHOR), izad (SELANGOR)

4 negeri bersatu di kelantan... terbaik...
hajatnye tercapai temui tok guru

ulamak jadi penunjuk

semoga sejahtera semua hendaknye

Tuesday, March 29, 2011

SAYANG ANAK PUKUL-PUKUL KAN

gambar hiasan

kepada bapak-bapak ibu-ibu dan bakal jadi bapak dan ibu
belajar lah cara nak didik anak-anak, kalu tak pandai belajar jangan duk berlagak pandai,
dalam islam pun ada ajar cara-cara nak didik anak ni.

bukan pandai tengok je
pandai bagi duit je, makan je, duk manje sangat, aqidah pun sama kena bagi jugak.
jaga tak pandai, anak pun amanah jugak
dalam islam siap bagi tahap umur untuk didik anak ni
kalu boleh ibubapa ni hafal benda ni
nanti orang tanya tahu jawapan dia.

zaman ini kebanyakkan ibu bapa kurang pentingkan bab-bab pukul anak ni
apa tak nye contoh kena marah sikit budak zaman sekarang, merajuk(tak puas hati)
kena marah, ada tu marah balik kat orang yang marah dia,
walaupun benda yang di marah tu kesilapan dia
macam ni jadi lah budak keras kepala(kepala batu)
sebenarnye mak ayah tu duk manja sangat
manja tak bertempat
kalu aku jumpa budak macam ni aku bagi penampar je


anak di lahir kan seperti kain putih
ibubapak lah yang mencorak nye
jika baik coraknye, baiklah hasilnye
jika buruk coraknye, buruklah hasilnye
tapi cara dia
depan pijak semut tak mati,belakang hancur hampeh
solat pun tak

dari kecil tak marah, dh masuk U baru nak marah,
dah tak ada guna dah
dah terlambat dah pandai, dah bijak
orang tegur pun tak guna, bagi punggung je

kalau kita marah dia,
dia balas balik mak ayah kita tak buat macam ni
habis dah cakap macam ni, boleh tahan kita,
dia buat salah habis kita nak gosok kepala
pada masa yang sama puji bagus nye budak ni
anak sapa la

kerja gila ni...

kerja nk bagi fikrah jauh lah sekali
jika akhlak islam dalam diri tiada pada pemuda-pemuda islam sekarang
kalau fikah perjuangan dah bagi tapi tak nak berubah buat sakit kat organisasi je
dalam 3 hari, 1 malam tak cukup
jadi ini kerja ibuayah untuk bagi contoh yang terbaik
jika salah terus pukul, baru betul

tapi ingat betul-betul salah laaa
jangan duk hentam je,

orang marah cakap garang
lepas ni malas jumpa dah takut
ingat kamu yang buat salah, jadi terima lah
aku pun malas nak marah-marah orang ini
tapi kerja islam ku perlu di teruskan

selamat beribadah semua...

Monday, March 28, 2011

HORMAT SIKIT...

sekarang aku ada kisah kau naik kereta ferrari, ford, BMW !!!

INI jika kita tengok akhir zaman sekarang yang kaya semakin kaya sehingga melupkan diri, manakala yang miskin akan lebih miskin ini adalah satu cerita penindasan yang akan berlaku

biasa pada kita dalam konsep islam,
yang kaya hormat orang miskin,
orang berkereta hormat orang bermotor,
orang bermotor hormat orang berbasikal dan
orang berbasikal hormat orang berjalan kaki

tetapi jika kita tengok gambar di atas kena jadi basikal mcm ni baru terkeluar biji mata

tapi budaya yang di ajar oleh islam semakin hilang...
BUDAK-BUDAK TIDAK HORMAT ORANG TUA
ORANG TUA PUN SEBALIK NYE

akhir zaman apabila anak-anak lebih pentingkan kawan daripada ibubapa
benda-benda ini sudah menular kepada pencinta agama konon lah
nak tujuk ego masing-masing

aku ni duk dalam golongan kumpulan pencinta islam
mana boleh kawan nga orang lain
meraka tidak sama fikrah dengan kita

ego bajet mereka alim sangat
mana konsep dakwah kita, dan kepimpinaan mesra rakyat
jika kita tidak boleh amal hormat bermoto hormat orang berbasikal

benda ini adalah satu modul yang berkesan untuk kita tidak sombong bodoh
kita kena ingat ada lagi kuasa yang lebih besar dari kita
iaitu allah swt...


Sunday, March 27, 2011

AQIDAH ku

gambar hiasan


kenapa kita biasa akan salahkan orang yg salah ketika dalam situasi lebih daripada
seorang.rakyat jahil di buat oleh umno

sama lah dalam keadaan penyokong umno, kenapa kita persalah kan rakyat kerana undi umno
contoh umno dapat memberi apa yang meraka kata secara sekelip mata, mereka nak bagi jalan
malam itu jugak dia buat jalan tapi hari PRK jah la...
tapi apa yang salah mereka bawa adalah mereka mengunakan jentera kerajaan, bukan dari umno sendiri
kempen guna jentera kerajaan kalu sedikit boleh la, ni tak sepanjang hari berkempen guna kerajaan.


satu lagi kenapa umno ni terlalu jahat boleh dikata kan mcm tu, apa tak nya
islam yang di perkenalkan oleh umno ni contoh islam sederhana yang di gelarkan kepada malaysia
ini adalah satu perhinaan kepada rakyat malaysia yang islam, di mana kaum nabi muhammad
yang beragama islam, kita negara islam kan... kita nak buat macam rakyat mesir, ummm rasa
tak dah, jadi dengan undi lah kita dapat membangkitkan kembali islam di malaysia

satu lagi kita tengok isteri pimpinan besar kita, secara tidak segan silu tidak memakai tudung
di kalayak ramai, yang kita tahu dia ni islam, nama pun islam, kahwin pun cara islam, makan benda haram kut

berbalik kepada islam rakyat yang mengundi umno... apa taknya kalau kita turun duduk sekali dengan golongan
pengundi umno ni. kita perlu kan kesian kepada mereka. mereka di ugut
seperti kalau umno kalah kamu nk makan apa,
kalau umno kalah hidup kamu merepak
kalau umno kalah anak-anak kamu nk sekolah mana
kalau umno kalah duit poket dan duit untuk ahli keluar akan di tarik
kalau umno kalah semua kemudahan kamu akan ditarik

kesian kat golongan miskin ni, yang kaya terus dapat wang mereka dah dapat dh apa tujuan mereka
duduk berdamping dengan umno.

jadi golong melayu islam yang rakyat jelata yang jahil dengan ilmu agama di buat oleh umno
akan percaya dan tertekan dengan ugutan macam ni

dalam diri mereka tiada allah yang pemurah memberi rezeki, walau pun orang tengah itu adalah umno
rezeki adalah dari allah swt. jadi disini menunjukan apa yang penting KEUTAMAAN harus diberi kepada
parti yang memperjuangkan islam kerana jika kita dapat memerintah kita dapat membetulkan oarng melayu
islam kejalan yang benar, umno membawa islam yang karut benda-benda yang haram di halalkan oleh umno
statistik menujukan 145 orang anak luar nikah dalam sehari di malaysia, bunuh diri pun sama
umno bab-bab ni meraka suka memberi galakan lagi, ini membukti umno tidak serius dalam bab-bab perundagan islam
apa tak nya sejak dulu lagi contoh lulus nya usul memberi jarum dan kondom percuma kepada penagih dadah,
lulusnya lesen judi, tertubuhnya sekolah harapan di melaka, lulusnya disko dan kelab-kelah malam 25 jam sehari
macam cendawan selepas hujan, arak dijual secara berlelualasa
benda-benda ni semua dapat menguntungkan umno yang gila kan kuasa, mereka taida niat sikit pun di hati
nak tengok al-quran di letakan di tempat tertinggi, isteri masing-masing pun tak pandai jaga

di sini aku ingin tegaskan islam tetap benar, tiada kuasa yang hebat selain kuasa allah swt
yang memerintah dunia ini dan cakreawala ini, pada satu masa lagi umno kamu tetap jatuh
dan aku terus melawan umno yang sekarang sedang berusaha untuk menjual akidah orang melayu islam

Sunday, March 20, 2011

BAIK KAH AKU


ALHAMDULILAH AKU TELAH MELEPASI SATU TUGASAN DI MANA
JIKA KU FIKIR INI MERUPAKAN SATU TUGASAN YANG AMAT BERAT
KU TERFIKIR MAMPU KAH AKU BUAT BENDA NI...

TAPI KERJA DAKWAH NI PERLU DI LAKUKAN WALAUPUN BERAT KITA MENERIMA NYA
MUNGKIN ADA DI KALANGA SAHABAT YANG AKU JUMPAI DALAM 3 HARI 2 MALAM NI
AKAN MERASAKAN TIDAK PUAS HATI JIKA MEREKA DI LAKUKAN SEBEGITU

TAPI DAH KAEDAH DIA MACAM ITU
KITA CAKAP ZAMAN DULU LAIN, TAPI MACAM MANA NABI KITA MEMBAWA ISLAM
MACAM ITU LAH KITA PATUT MERASAI MACAM NABI KITA LALUI
INI LEBIH MENUJUKAN KITA SAYANG BUKAN DI BIBIR SAHAJA

JIKA SAHABAT BARU KU TIDAK PUAS HATI
AMBILLAH APA ADA LALUI BERSAMA KAMI SEMUA
SEBAGAI PERNGALAMAN YANG TERINDAH
MUNGKIN PENGALAMAN ITU TIDAK DAPAT DI TEMUI DI MANA-MANA

PENGALAMAN INI DAPAT DI TEMUI DENGAN KAMI SAHAJA
INSYALLAH KAMI BERDOA AGAK KALIAN DAPAT BERSAMA DENGAN KAMI
MEMIKUL DAKWAH RASULLAH YANG PENUH BERDURI INI

BUKAN MUDAH UNTUK KITA MENERIMA SEMUA INI
APA YANG KAMU TERIMA ITU
MERUPAKAN DUNIA SEBENAR YANG ALLAH AMANAHKAN KEPADA KITA

APA YANG ADA DI DEPAN MATA KITA SEKARANG INI
ADALAH MAINAN DUNIA SAHAJA
HANYA IMAN KITA YANG AKAN MENERIMA MAINAN DUNIA
JIKA KUAT IMAN KITA BAIK LAH KITA DAPAT
JIKA LEMAH IMAN KITA BURUK LAH KITA DAPAT

Sunday, March 13, 2011

rosak, perosak, dirosak



kita di didik perosak mesti dalam kepala kita akan nampak binatang-binatang yang akan merosakan benda kita...
kita manusia akan berusaha secara upaya untuk menghalang binatang ini, supaya tidak merosakan harta benda di rumah dan lain lagi lah
tragedi yang baru-baru berlaku tsunami di jepun me
mbukti banyak perkara kepada kita
bahawa masih ada kuasa lagi yang lebih besar kerana sekelip mata sahaja bandar itu di tergelamkan dengan air sa
ma seperti acheh...

ini kerana bala dari allah tidak khu
sus kepada individu,
jika individu ini melanggar hukum allah, jika allah turun kan kasih sayangnya kepada kita semua terlibat sama lah dengan tsunami di jepun ni...

ini dapat menunjukan perosak sekarang boleh di tujukan kan kepada kita manusia sekarang.
sifat manusia ni yang penuh jahil riak bongkak dengan allah swt
memberi lebih besar keberangkalian untuk kita hidup di penuhi dengan dosa kepada allah
setiap nafas kita umpama dosa kepada allah swt.

akhir-akhir ini golongan manusia perosak ini semakin jahat jadi nya
mereka ini jika dapat DUIT kepada mereka agama akidah pun tergadai
nak cakap islam pun dah
tak boleh terima dah
hati kotor tertutup nga maksiat di lakukan oleh mereka

perosak adalah manusia sifat mementingkan diri sendiri
tidak sedar mereka di cipta oleh allah swt
jadi apa perkara yg allah suruh dalam
al-quran harus di ikut dan di amalkan
bukan di tolak pulak.


di bawah menunjukkan gambar tsunami di jepun sebelum dan selepas


Saturday, March 12, 2011

lembayung rahmat mu



berdiri dari kiri fidaus,mahfuz,nik fariz,odan,tuanlukme,taufik,safuan,nik aziz,razman,fareed
duduk dari kiri abe,arif,haris,ezad,ouis,jamal,paat


pantai puteri... GILA KAN PAKAI TUDUNG

gambar hiasan


perjalanan ke pantai puteri
gangsa-pulau gadong-pantai klebang-makam hang jebat-pantai puteri
perjalan ku dengan seorang sahabat ku najmi sungguh baik alhamdulilah selamat

di destinasi ku pantai puteri ku lihat saudara-saudara ku sejuk hati
mungkin ada kerberkatan mereka ni...
apa benda kerbekatan itu aku pun tak tahu... hehehehe

di sana aku lihat suasana kat pantai sunguh indah dengan angin-angin nye terbaik
tidur peeearh mesti best cakap ku kat sahabat
apa tak nye dari pagi duk sibuk kat dapur
duk masak mihun goreng nga kari ayam 5 ekor
janji best

dalam keindahan aku melihat ciptaan allah
mata ku terlihat dan hati ku terus berfikir, pakain baik dh, tudung pakai dah tapi ketak
timbul telinga, aku fikir boleh ke ?
mungkin ni kerja orang kafir untuk merosakan anak perempuan islam yang gila kan tudung

hati ku menjadi serba salah...
sedar lah saudara ku, islam sedang berkembang,jangan kita menjadi perfitnah kepada islam

Friday, March 11, 2011

habis la macam ni

hiasan

Hari yang penuh mencabar dalam kehidupan aku...
bermula dari rumah lagi... selepas moto EX5 di hidupkan tengok minyak
peeeargh kat merah, sempat lagi ni pergi ke destinasi aku ni....
sebab yakin sangat hari tu sempat lagi dari jasin ke air keroh dengan minyak banyak tu

hari ni pulak setakat bukit beruang nga durian tunggal lagi la cukup pergi balik tu
jumpa la nga kawan-kawan
borak la... aku pun pelik borak ni sampai mati pun tak habis kut
mesti ada cerita la...

member aku sorang ni pergi ambil duit ingat ada duit lagi dalam bank
masuk kan kad taip jumlah duit... rupa-rupa nya kosong
tak ada duit la aku...
paksa lah pinjam duit fama

aku pun apa kurang nya first time dompet aku kosong
tak dapat tolong la...
bukan aku minta tolong pun, cuma nk tunjuk beg duit kosong...

lumrah kehidupan pelajar masalah duit semua
pergi la mana-mana mesti duit la masalah nya
semua BARANG NAIK, negara maju kena lah barang mahal
mana ada negara barang sama nga dulu
guna kepala lutuk ke fikir

cuma hati dapat rasa keperitan hidup sebagai pelajar

Wednesday, March 9, 2011

rezeki allah...

video
hiasan
Jika allah telah menjanji kan rezeki itu kepada hamba nya... tetap akan menjadi milik hamba nya...
di sini aku ingin berkongsi satu cerita zaman-zaman dulu lh...
ini berkenaan dengan rezeki allah...

ada seorang pemuda ni terlah bernazar
lari kedalam gua dan tak akan makan selama dia di dalam gua itu
sampai satu masa yang begitu panjang
pada hari yang hujan sekumpulan perdagang telah melalui gua tersebut
dan berhenti berteduh di dalam gua tersebut
ada seorang dari sekumpulan itu telah menemui pemuda yang bernazar tadi
perdagang tersebut melihat pemuda itu kerana dalam keadaan lemah
timbul perasaan untuk menolong pemuda yang lemah itu
perdagang itu memangil kawan nya dan menyuruh membawa bekalan makan yang ada padanya
perdagang itu tolong menyuapkan makan kepada pemuda yang lemah
tetapi ditolak oleh pemuda itu, pedagang terus memaksa memakan makanan tersebut
tetapi mulut pemuda itu ditutup nga rapi..
perdagang terus berusaha dan tidak berputus asa

akhir sekali pemuda itu bangkit dari duduknya dan bercakap kepada orang di dalam gua itu
jika allah telah menetapkan rezeki kepada seseorang
tentu akan dapat kepada orang itu

allah maha pemurah...


Sunday, March 6, 2011

REVOLUSI RAKYAT KEBEBASAN DEMOKRASI

PhotobucketRevolusi selalunya memerlukan pengorbanan. Pengorbanan masa,harta benda,keringat malah jiwa sekali pun. Segala rusuhan aka demonstrasi aka revolusi aka reformasi ini berlaku apabila rakyat sudah mula tidak tahan dengan pemerintah mereka yang bersikap zalim, diktator, menghalang kebebasan bersuara, rasuah, penyelewengan tidak adil, memanipulasi pilhanraya dan sebagainya.

Isu hangat Revolusi di Libya terus berlanjutan. Amerika dikatakan mula sekodeng peluang untuk campur tangan.

Anak Presiden Muamar Gaddafi,Saif Al-Islam, semasa ditemuramah oleh Al Jazeera 20 Feb yang lalu mengakui bahawa jumlah kematian Revolusi Libya ialah sudah 300 orang, termasuk 58 orang tentera.


Berikut adalah revolusi-revolusi yang banyak mengorbankan nyawa perusuh.

1.Revolusi Romania 1989 (1,104 mati)

Photobucket

Revolusi Rumania 1989 melihatkan kekerasan sejak awal, dan kekerasan semakin meningkat sehingga pertempuran berhenti, seminggu selepas dimulakan. Sebelum rusuhan,rakyat di Romania tidak senang dengan berbagai hal.

Punca utamanya ialah Perdana Menteri masa itu Nicolae Ceau yang membuat pelbagai perkara untuk mengurangkan hutang negaranya. Television, makanan, pakaian, elektrik dan banyak lagi dicatu.

Namun pada masa itu dia dan isterinya mengadakan pelbagai pembaziran wang rakyat. Sekatan dibuat juga oleh Polis Rahsia negara tersebut seperti dilarang kebebasan bersuara,buku-buku ditapis, saluran radio dilarang, dan tidak ada yang mengkritik regim.

Semua ini sangat membuatkan rakyat Romania marah dan mula bangkit untuk berevolusi.

2.Direct Action Day 1946 – 4,000 mati

Photobucket

Rusuhan ini adalah rusuhan Islam-Hindu paling melibatkan banyak kematian dalam sejarah.

Direct Action Day, juga dikenali sebagai Great Calcutta Killing, berlaku pada 16 Ogos 1946, dan berakhir dengan 4,000 orang maut dan hampir 10,000 orang kehilangan tempat tinggal.

Rusuhan terjadi di tempat yang sekarang dikenali sebagai Calcutta.

Kerusuhan ini dimulai pada 18 hari Ramadan,dan dirancangkankan untuk berdamai, tetapi menjadi tragedi berdarah.

3.Pemberontakan Arab di Palestin 1936-1939 (5,600 Meninggal)

Photobucket

Pemberontakan Arab di Palestin 1936-1939, mereka yang mengambil bahagian dalam rusuhan itu memprotes dua masalah utama iaitu: pendatang Yahudi yang sangat ramai ke kawasan Palestin dan kembalinya pemerintahan kolonial Inggeris.

Tahun-tahun pertama demonstrasi dipimpin oleh Komuti Tinggi Arab (AHC). Selama ini masalah rusuhan hanya isu besar yang digembar gemburkan; kenyataannya aksi demo mereka hanya mogok dan jenis lain dari protes politik yang tidak menimbulkan kekerasan atau bahaya kepada siapapun.

Namun,perkara ini berubah pada tahun 1937 setelah Inggeris telah berjaya menenangkan demonstrasi yang pertama.

Pada September 1937 rusuhan demonstrasi berubah menjadi kekerasan dan ribuan orang dibunuh. Dikatakan bahawa semasa rusuhan tersebut lebih kurang 10% dari populasi Palestin lelaki yang berumur antara 20-60 dibunuh, dipenjarakan, dan tercedera. Namun, pada akhirnya, demonstrasi yang menjadi rusuhan ini tidak membuahkan hasil.

4.Demonstrasi Soweto – 600 mati

Photobucket

Pemberontakan Soweto dimulakan pada 16 Jun 1976 di Soweto, Afrika Selatan yang melawan pemerintahan yang dikenali sebagai apartheid.

5.1977 Demo Roti di Mesir – 800 mati

Photobucket

Rusuhan gara-gara roti di mesir yang melibatkan sebahagian besar kota terbesar di Mesir.Namun, hal ini cukup jelas bahawa rusuhan terjadi akibat reformasi ekonomi oleh Anwar Sadat tidak membuatkan rakyat gembira.

Konflik dimulakan ketika Sadat membuat pinjaman dari Bank Dunia untuk memberikan subsidi, termasuk makanan. Pada tahun 1977 diumumkan bahawa pemerintah merancang untuk membatalkan subsidi sebanyak $30 juta. Bonus dan kenaikan gaji juga dibatalkan.

Kerana pembatalan ini, ramai orang di seluruh Mesir menjadi sangat marah. Rakyat dari seluruh mesir, termasuk Cairo dan Iskandariah bergabung untuk berjuang agar rancangan presiden itu dibatalkan.

6. Medan Tiananmen 1989 – Lebih 3,000 orang mati.

Insiden mahasiswa pro demokrasi dilakukan setelah mahasiswa melakukan demonstrasi di Dataran Tiananmen di Beijing antara 15 April dan 4 Jun 1989.

Protes ini ditujukan terhadap ketidakstabilan ekonomi dan korupsi politik yang kemudian menjadikan demonstrasi pro-demokrasi. Kerajaan China masa itu dikatakan menggunakan kereta kebal untuk melenyek para penunjuk perasaan.

7. Minggu Berdarah 1905 di Russia (1,000 orang mati)

Photobucket

Ribuan warga Russia berdemonstrasi di jalan-jalan Rusia untuk memberikan undian kepada Tsar Nicolas II. Namun, demonstrasi damai menjadi tragedi berdarah kerana pasukan Polis Rahsia Tsar tiba dan menembak para pendemo.

Saturday, March 5, 2011

biar busuk situ je la...

kenapa hati manusia ni busuk sangat...

hilang habis sifat ehsan...
anak soleh anak koleh...
benda wajid pun tak penuh buat...
anak koleh sungguh la...
arahan ibu ikut, arahan allah tak ikut...
rasa ada fikrah dh... fikrah syaitan..

tgk ke cara pun tak ada buat apa pun...
duk bagi makan syaitan je...
kalu perut boleh cakap cukup la tu makan...
ingat gat orang lain sekali...

dulu cakap keluar api dalam mulut
semua orang ni salah
dia je betul, orang ni macam tahit tak penah kering duk busuk selama2 nya...

hingga tak tahu bila nak hilang busuk...
lalat pun dh bosan nak pergi hidu, muka yang sama je...
selagi tak ada orang tanam, basuh duk busuk situ la...
orang nak pergi basuh macam mana bau busuk (tahit)...
aku nak pergi dekat pun malas...

biar busuk macam tu lah...
janji jangan bau sampai atas sudah...
tak pun terkena badan aku...

mulut tak habis duk salah kat orang...
dia tu macam malaikat kut...
tak buat salah...

dah dia tahit...
tahit ni selagi tak kering tak ada benda pun...
nk buat baja pun tak boleh...
kalu buat baja jugak mati la pokok tu...