Thursday, April 29, 2010

nasib saudara kita





Asalamualiakum,saudara-saudara ku. pertama kali kita perlu bersyukur kepadaNYA kerana menberi nikmat aman damai. sahabat ku adakah ni nikmat atau bala yang diberi oleh allah swt kepada kita. yg duduk aman di negara MALAYSIA yg tiada acaman dari musuh zionis tidak seperti saudara kita di palestin. mungkin kita gembira dgn slogan 1 malaysia dan ada segelintir kita percaya dengan slogan ni dapat menberi keamanan kita.
Ingat lh sahabat-sahabat ku, semua apa yg kita nikmat ni adalah datang dari pada allah swt pupuk lah didalam hati kita masing-masing kita tak nak dengan benda-benda mcn ni akan merosakan akidah kita... kita ambil skop MALAYSIA lh, sebab saya org malaysia ni. Perdana menteri najib tun razak... nama tu tak ada masalah yang masalah cara pemerintahan yang dia.

Kita berbalik kepada tajuk kita saudara kita yang jauh sana, bukan yang kalu kita duk di kelantan saudara kita di perlis, ni saudara kita di palestin, mungkin kita ni terlupa kesusaha mereka tempohi ... dalam karangan saya kali ni ingin memanggil sahabat2 sekalian untuk memikir sejenak pasal nasib saudara kita di sana. Tetapi kita duduk di sini sibuk dengan dunia (sibuk dunia saja la). Mungkin di malaysia tgh bergolak dengan 1001 isu baik atau buruk.

Di sini bukan bukan saya suruh sahabat sekalian pergi berperang di palestin, ambil lah pengajaran apa yang berlaku di palestin, jgn berlaku di malaysia kita. Tetapi kita tengok keadaan malaysia sekarang yang baru-baru meletup sekarang APCO saya malas nak hulas benda ni. Mungkin sahabat semua telah cair debgan benda ni. Adakah kita hendak negara yang sekarang kita duduki ni dijajah dengan musuh dalam selimut. Saya tak tuduh sapa-sapa, siapa musuh, siapa selimut.

Sekarang kita lupa dengan isu mcn ni. Saya ingin cungkil balik isu ni... sebab apa masjid kiblat pertama kita ada di sana.

Wahai pemuda sahabat ku sekalian BINA MASJID perkukuhkan kan akidah kita untuk kita berdepan dengan musuh allah. Malu lah kita kepada saudara kita di palestin sana. Kita di sini diselimut dengan bumbung tidur atas tilam yang empuk. Meraka d sana macan mana.

salam persahabtan

No comments:

Post a Comment