Wednesday, March 9, 2011

rezeki allah...

hiasan
Jika allah telah menjanji kan rezeki itu kepada hamba nya... tetap akan menjadi milik hamba nya...
di sini aku ingin berkongsi satu cerita zaman-zaman dulu lh...
ini berkenaan dengan rezeki allah...

ada seorang pemuda ni terlah bernazar
lari kedalam gua dan tak akan makan selama dia di dalam gua itu
sampai satu masa yang begitu panjang
pada hari yang hujan sekumpulan perdagang telah melalui gua tersebut
dan berhenti berteduh di dalam gua tersebut
ada seorang dari sekumpulan itu telah menemui pemuda yang bernazar tadi
perdagang tersebut melihat pemuda itu kerana dalam keadaan lemah
timbul perasaan untuk menolong pemuda yang lemah itu
perdagang itu memangil kawan nya dan menyuruh membawa bekalan makan yang ada padanya
perdagang itu tolong menyuapkan makan kepada pemuda yang lemah
tetapi ditolak oleh pemuda itu, pedagang terus memaksa memakan makanan tersebut
tetapi mulut pemuda itu ditutup nga rapi..
perdagang terus berusaha dan tidak berputus asa

akhir sekali pemuda itu bangkit dari duduknya dan bercakap kepada orang di dalam gua itu
jika allah telah menetapkan rezeki kepada seseorang
tentu akan dapat kepada orang itu

allah maha pemurah...


No comments:

Post a Comment