Thursday, February 24, 2011

p_anggur



gambar hiasan

anggur pahit aku jumpa

telah banyak kali aku makan anggur, tapi kali lain sikit apa entah nk cerita pun serba salah...

mungkin aku silap pilih kut... rasa betul dh pilih, mungkin orang yang tanam anggur tu salah isi baja kut...

tak pun pindah tempat tanam kut,

dia asal kampung buat mari bandar melaka tu jadi rasa lain kut

nak makan tentu muntah membazir pulak

jadi simpan je la, nk tunggu bila buruk.

buang terus... nak buat makan tak pakai dah...

ambil masa tunggu je la

duit habis pun tak pe lah... asal anggur ni gemuk dan sihat...

aku harap tak buat hal dan sakit... lelah aku plk nk fikir

harap-harap anggur ni pandai jaga diri time siram, kalu boleh dapat siram sendiri

duduk senyap-senyap dalam palsu yg gelap...







No comments:

Post a Comment