Monday, August 2, 2010

ADAKAH DAKWAH KITA BERJAYA






Ini adalah gambar kegembiraan peserta dalam menyerteai karnival KPI d utem. lihat dari raup muka kita dapat tgk satu cahaya yg dimana mereka tidak segan silu apatah lagi takut untuk bergaul dengan masyarakat terutama nonmuslim, persoalan sekarang adakah dakwah kita berjaya ? adakah dakwah kita hanya tertumpu kpd org islam je ? macan mn pula dengan saudara kita yg tentu gelap tentang islam, mcn mana peranan kita sebagai org mukmin kononnye untuk mendekatkan mereka dengan islam dan meletakan sedikit harapan kpd mereka untuk tidak fikir songsang kpd islam.

jika kita dapat lihat musuh islam semakin hari semakin kedepan untuk memburukan islam dan merobohkan akidah anak-anak muda kita, tetapi pada masa yg sama kita yg digelar pendakwah di mana kita, adakah kita hanya memeluk tubuh menanti dan terus menanti, atau untuk menbetulkan diri kita dulu baru kita blh menegur kawan-kawan kita.tak pun lihat islam jatuh baru kita nk sedar.

sepanjang aku berada di sini banyak yg aku pelajari, dalam bersiasah iatu untuk mendekatkan diri dengan masyarakat supaya mereka tidak tgk islam satu agama yg penganas, yg sentiasa di cop oleh barat kpd islam, benda ni lh yg perlu kita bawa kpd masyarat seluruh dunia ni lh peranan kita, isyallah walaupun nampak susah tetapi semagat yg di beri oleh allah swt tulang empat kerat untuk kita berkerja kpd di jalan allah, kita takut di alam akhirat.

akhir sekali untuk sahabat ku sekalian kuat kan hati dan kuatkan iman untuk kita terus bersama di jalan yg mulia ni... takbir

No comments:

Post a Comment