Monday, January 2, 2012

pandagan manunsia, adakah nafsu atau ilmu ?

manusia di penuhi dengan nafsu. panahan mata di tafsir dengan nafsu jadinya hasil amat memilukan, selagi kita di namakan manusia tidak lari dengan NAFSU. syaitan yang paling dekat dengan kita.

Dalam islam pun ada tekankan jika kita tidak dapat melawan nafsu dalam diri ini. nescaya manusia akan terjerumus dalam dosa dan nafsu, tetapi di dibezakan dengan kecil atau besar dosa dan maksiat yang dilakukan

Manusia amat tidak lari dengan sifat jahat dan jahilnya bertambah kan lagi dengan nafsu syaitan dalam diri sendiri. Wanita diberikan 9 nafsu dan 1 akal manakala lelaki 1 nafsu 9 akal. bersyukur lh kepada kaum lelaki kerana ganjaran ini. Di sini penulis ingin tekanan berhati-hati dengan wanita, pandagan syaitan jangan kita terjerumus dengan kata-kata nafsu mereka, tanpa mengunakan akal yang panjang dalam menilai kata-kata mereka.

kerana mereka majoriti atau rajin berkerja jadi kita mudah diperbodohkan oleh wanita, jadi kita sebagai lelaki mudah tunduk dengan golongan ini. wahai lelaki bangkit dari tunduk kepada mulut wanita.

jauhlah diri dari maksiat wanita...

No comments:

Post a Comment