Saturday, November 26, 2011

kepada ALLAH ku berserah segala-segalanya


mungkin kita terlupa dalam kita mengejar cita-cita dan matlamat hidup kita, soalan pertama dari penulis kepada siapa kita serahkan kerjayaan kita untuk merialisasikan cita-cita kita
adakan anda serahkan kepada Allah SWT atau manusia.

hari ini kita dapat lihat kita begitu kuat pergantungan kita kepada manusia dalam merialisasikan matlamat hidup kita. mungkin kita tersedar atau tidak mungkin islam telah menyebuk kepada umatnye tentang perkara-perkara dan punca boleh jatuhnya syahadah kita.

salah satunya dari lidah kita, mungkin kita tidak sangka terlepasnya ayat-ayat tersebut dari mulut kita menyebabkan kita mensyirikan Allah SWT kerana kita melebih benda lain daripada Allah SWT. Contoh kita yakin benda lain dapat merubah hidup kita sedangkan kita tidak berserahkan kepada Allah SWT.

video di atas adalah rancangan realiti master chef malaysia, dimana kita dapat lihat perkatan-perkatan yang dibawah boleh mengelirukan penonton umumnya rakyat malaysia sendiri
dimana ayatnya berbunyi hanya

MASTER CHEF MALAYSIA SAJA LAH DAPAT MERIALISASIKAM MATLAMAT SAYA UNTUK MENJADI CHEF YANG TERKEMUKA DI MALAYSIA DAN DUNIA.

mungkin jika anak-anak atau remaja bawah umur boleh kita terima lagi ucapan ini di keluarkan oleh mulut mereka, ini dah ada keluarga dan anak... macam mana kita hendak melaksanakan kata-kata nabi kita Muhammad SAW dimana kata-kata beliau jika kita hendak tegakkan islam di negara anda, anda perlu tergakkan islam di dalam keluarga anda, dan secara langsung islam tertergak di negara kamu.

dari penulis mengharapkan kita semua harus yakin betul-betul kepada ALLAH SWT segala-segala takdir yang terjadi kepada kita adalaj semua di tangan Allah SWT. Jangan lh jika kita gagal dan berjaya dalam sesuatu perjalanan kehidupan kita, kita akan lupa kepada Allah SWT yang telah menciptakan kita dan hidup selesa di bumi Allah ini.

No comments:

Post a Comment