Wednesday, October 26, 2011

TPM ke UTeM 3


menarik pasal konvoi TPM di UTeM
taget jumlah motor untuk sertai konvoi tersebut tidak cukup
apa masalah aku tahu

tetapi budak kelas aku boleh dikatakan yang ada motor join konvoi ini
nama je konvoi bukan jauh pun dari canselori ke dewan besar UTeM
menarik konvoi paling pendek yang pernah aku tahu

jumlah itu satu tidak cukup target
tetapi curahan ganjaran yang dapat oleh pihak atasan untuk menarik mahasiswa menyertai konvoi tersebut

antara gajaran yang di terima adalah
baju dan DUIT sepuluh ringgit
ini lah daya tarikan besar konvoi itu.
bukan kehadiran TPM itu tetapi ganjaran yang dapat dari pernyetaan konvoi tersebut

antara komen keluar dari mulut kawan aku...

"kes dapat duit ni, kalu tak dapat aku tak pergi dah..."
"kes dapat baju ni... walaupun tak lawa... duit tu yang penting..."

ini lah budaya UMNO mengajar rakyat bawa... merosak kan minda anak muda
mungkin kita lihat tiada masalah tetapi sebenar minda pemuda akan rosak dengan jalan hidup mereka.

bersambung....

No comments:

Post a Comment